reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Daniel Sloboda

Daniel Sloboda

Bloger 
  • Počet článkov:  116
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Amatérsky cestovateľ, profesionálny farmaceut so sklonom k radosti zo života... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéKultúraNORGECESTYKuba

reklama

Súkromné

Nórsko-slovenská družba

Daniel Sloboda

Nórsko-slovenská družba

Nech sa na to pozriem z ľubovoľnej strany, tieto dve tak odlišné, tak blízke krajiny, mi prirástli k srdcu. Tá v strednej Európe formovala môj charakter a pohľad na svet, tá na severe ich dotvorila. Pod Tatrami som sa dvakrát postavil na vlastné nohy a bunkám medzi elfskými ušami sa dostalo vzdelania, v obkľúčení fjordov sa to všetko snažím využiť. Arktíde som (zatiaľ) venoval šestinu svojho krásneho krátkeho života, to ma akosi nenápadne pasuje do úlohy rozhodcu :-)

  • 16. apr 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 476x
  • 11
33

Daniel Sloboda

33

  • 18. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 732x
Profesionalita lekárnikov verzus SME, alebo lekárnici vracajú úder

Daniel Sloboda

Profesionalita lekárnikov verzus SME, alebo lekárnici vracajú úder

V sobotu som sa nestačil čudovať, keď som si k bolívijskej káve otvoril papierové SME. Celostránkový test kvality pracovníkov lekární ma nenechal chladným a ako lekárnikovi s niekoľkoročnou praxou mi nedá nereagovať.

  • 29. dec 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 250x
  • 13
Klub unavených

Daniel Sloboda

Klub unavených

Mal by som začať myslieť viac ekologicky. Cítim sa akýsi ulietaný. Za posledné dva týždne som strávil vyše desať hodín svojho voľného času čakaním. Meškanie leteckých spoločností. Päť nocí po sebe, kedy som nespal viac ako šesť hodín, potrebujem aspoň osem. Zimná únava. Závislosť na cestovaní sa mi stala osudnou...

  • 1. dec 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 209x
  • 12
Večne nespokojní

Daniel Sloboda

Večne nespokojní

V zime je nám príliš chladno, v lete príliš horúco.

  • 6. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 331x
  • 24
reklama
Aká je pravdepodobnosť, že

Daniel Sloboda

Aká je pravdepodobnosť, že

v Bergene dva mesiace nezaprší a teploty sa budú šplhať k tridsiatkam?

  • 12. jún 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 275x
  • 3
S

Daniel Sloboda

S

Jedno písmeno abecedy. A koľko pocitov sa okolo neho točí...

  • 29. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 495x
  • 44
Spomienka na Vianoce

Daniel Sloboda

Spomienka na Vianoce

Čo je pre Slováka žijúceho v cudzine, vracajúceho sa každé Vianoce na rodnú hrudu, najťažšie? Zmieriť sa s tým, že sa od leta teší na desať dní voľna a tie ubehnú tak rýchlo, že sa ani nestihne prispôsobiť a už je späť v realite. A môže sa tešiť na päť dní voľna na Veľkú Noc. Ešteže tento rok bude tak skoro...

  • 19. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 639x
  • 11
Vianočný nádych nórskej atmosféry

Daniel Sloboda

Vianočný nádych nórskej atmosféry

Tak a máme tu znovu najstresujúcejšie obdobie v roku. Každý sa teší, aby už boli tie tri (v Nórsku dva) dni voľna a spamätal sa z toho, ako za posledný mesiac ostarol o dva roky. Minimálne. Na mňa klasicky padá mierne nostalgická nálada. Teším sa na ľudí na rodnej hrude, na ľudí blízkych i ešte bližších. Na vianočné jedlo, ktoré sa dá jesť. A na tradície... vianočné trhy s vareným vínkom i ostravský bowling...

  • 21. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 113x
  • 3
Priatelia

Daniel Sloboda

Priatelia

Starých priateľov si treba hýčkať a nových hľadať. Hrdinské reči, že človek zvládne život i osamote, sú len hrdinské reči.

  • 15. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 294x
  • 4
reklama
Zo života

Daniel Sloboda

Zo života

Vôkol sú samí úspešní úžasní ľudia. Aspoň oni si to o sebe myslia. Dúfajú v to. A pritom sú zamotaní do stereotypu a duševnej, či citovej prázdnoty. Myslieť najmä na seba. Naozaj je taká doba?

  • 7. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 195x
  • 6
Tour d'Europe

Daniel Sloboda

Tour d'Europe

Neuveriteľné. Osem krajín za šestnásť dní. Na miesta, ktoré sú mi blízke, i tie, ktoré mi blízke ešte len budú. Týždeň improvizácie a týždeň zhruba naplánovaný. Hurá, leto a teplo.

  • 9. sep 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 386x
  • 4
Ďakujem, děkuji, danke, faleminderit, hvala

Daniel Sloboda

Ďakujem, děkuji, danke, faleminderit, hvala

Tak ako každá správna dizertačná práca má na úvod poďakovanie, tak i ja, skôr než začnem písať o svojej časovo náročnej dovolenke, by som sa rád poďakoval všetkým, ktorí mi na nej prišli do cesty a dokážu čítať medzi riadkami...

  • 27. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 214x
  • 10
Keď ju miluješ, vždy je čo riešiť

Daniel Sloboda

Keď ju miluješ, vždy je čo riešiť

Alebo naopak. Neverte tomu, čo sa vraví v reklamách... Toto je môj ďalší pocitový blog a napriek tomu, že všetky sa tradične nesú v pesimistickom duchu, cítim sa síce prázdno, ale v istom zmysle i podstatne lepšie.

  • 29. júl 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 004x
  • 17
Sťahovanie po nórsky

Daniel Sloboda

Sťahovanie po nórsky

Od skončenia školy v jubilejnom dvojtisícom roku sme zažili už jubilejné desiate sťahovanie... Takí malí kočovníci... Na trase Bratislava - Náchod - Liberec - Hodonín - Oslo - Ostrava - Hokksund - Bergen sme snáď dorazili do cieľa:-) Prípadne ešte jedno, posledné veľké na rodnú hrudu. Ale človek mieni a...

  • 13. máj 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 094x
  • 27
reklama
Doma je doma

Daniel Sloboda

Doma je doma

Tak sme boli znovu na cestách. Na Slovensku. Príjemné s užitočným. Päť dní nórskeho voľna, veľkonočné sviatky, pohoda v kruhu rodiny, priateľov, jedla a pitia, výborná kombinácia:)

  • 10. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 212x
  • 3
V lone prírody

Daniel Sloboda

V lone prírody

Tak sme boli cez víkend u kamošky na chate na švédskej samote. Osobne som ich síce nevidel, ale to je práve to miesto, kde líšky dávajú dobrú noc... K tomu nejaké tie losy, bobry, vtáčie kusy, topiaci sa sneh, prírodou nasiaknutý vzduch a tak...

  • 13. mar 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 094x
  • 2
Smutno

Daniel Sloboda

Smutno

Smutno, veru, ostalo mi nejako smutno... Možno to bolo i tým počasím, týždeň v kuse snežilo, bolo trošku chladnejšie a kamarát z Luxemburgu musel kvôli chrípke, ktorá ho tam na juhu postihla, odriecť plánovanú návštevu nášho skromného obydlia.

  • 4. mar 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 360x
  • 7
Go west

Daniel Sloboda

Go west

Tak to máme za sebou. Dali sme v práci výpoveď a znova (po koľkýkrát vlastne?) sa vydávame na cestu. Po posledných hektických týždňoch v práci, kedy to už moja šéfka začínala preháňať s ponižovaním, až pretiekla posledná kvapka, nasledovalo pár pohovorov, až padlo rozhodnutie na sťahovanie.

  • 5. feb 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 344x
  • 12
Vianoce na Slovači

Daniel Sloboda

Vianoce na Slovači

Tak sme sa vrátili zo zaslúženého odpočinku na rodnej hrudi... Urobili sme si s priateľkou od seba trošku prázdniny, každý sme sa stretli so svojimi známymi a hlavne... trávili sme čas so svojimi rodinami. O to ťažší bol novoročný návrat do arktického (našťastie zatiaľ nie teplotne) Nórska...

  • 11. jan 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 413x
  • 5
reklama
SkryťZatvoriť reklamu