reklama

Profesionalita lekárnikov verzus SME, alebo lekárnici vracajú úder

V sobotu som sa nestačil čudovať, keď som si k bolívijskej káve otvoril papierové SME. Celostránkový test kvality pracovníkov lekární ma nenechal chladným a ako lekárnikovi s niekoľkoročnou praxou mi nedá nereagovať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Premrznutékončatiny som si zahrial ginkom, teplotu si zrazil acylpyrínom a ešte sipre istotu navaril čaj z ľubovníka, nech je eufória dokonalá :)

Áno, je to žiaľtak, že my farmaceuti sme najvzdelanejší predavači a v dnešnom kapitalistickomsvete to už nie je ako bývalo. Všakovakí díleri (reprezentanti farmaceutickýchfiriem) navštevujú ordinácie i lekárne a nútia nás do predaja výrobkov,o ktorých majú i oni sami pochybnosti, takže je len na nás a našejodolnosti, ako veľmi sa do toho kolotoča necháme vtiahnuť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bývalá kolegyňa z Ostravydostala čierny bod od vedenia reťazca za úprimnosť. Za to, že jednej takejotravnej reprezentantke povedala, čo si o jej výrobku myslí a že také„šmejdy“ ona teda nikomu doporučovať nebude... :)

K lekárnickémusystému v Nórsku mám výhrady, ale že tu ma takéto akcie 3 za 2nezdržiavajú od práce, mi veľmi vyhovuje.

Ako píše lekárnikGabriel Vass, naša autorita akosi vyšumela. Nesúhlasím ale s jeho názorom,že niektoré lekárne nútia zamestnancov vydávať lieky na predpis bez receptu. Rizikoodhalenia i výška trestu sú vysoké a neverím, že by si to niekto, ktosa päť rokov trápil na univerzite, zobral na triko.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neviem, ako je to s celoživotnýmvzdelávaním farmaceutov na Slovensku, v Nórsku sú raz za čas zaujímavéprednášky, akurát farmaceutov v praxi je tak zúfalo málo, že na ne akosineostáva čas.

Stáť osem hodín zatárou a za tých osem hodín prísť do styku s rôznymi typmi chorýchľudí, to už chce istú dávku odvahy. Koľko neslušných slov som sa ja tam naučil,dramatické trhanie neplatného receptu, facka od nevinne vyzerajúcej starenky, čidivadelné predstavenie na parkovisku, kde som dohadoval výmenu dieťaťa zaukradnutý sunar. Nie, nenudíme sa, ale občas sme unavení.

Tým samozrejmenechcem ospravedlňovať výsledky testu. Bolo mi smutno z takého „odhalenia“.To len nahráva trendu, ktorý už dorazil do Škandinávie a síce, že savoľno predajné lieky budú voľne predávať v supermarketoch a na pumpách.Od januára si tak napríklad môžem po natankovaní deväťdesiat päťky kúpiťtabletku „po“ (nechránenom styku) alebo antihistaminiká (z ktorých sa mi bude zavolantom dobre spať)...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zaujímalo by ma,ako autorka testu vedela, že sa cez telefón rozprávala s lekárnikom. V lekárňachtotiž pracujú i laboranti a sanitári. To len tak na okraj, navýsledku to nič nemení, i ja som mal vo svojej lekárni pohovor s laborantkami,ktoré dávali pacientom nesprávne rady a jednoducho im to zakázal.

Tiež by ma zaujímalo,aký má autorka názor k plagiátorstvu, keďže podobný prieskum prebehol predmesiacom u západných susedov, ale napriek zjavnej rovnakej snahe o bulvaritu tamaspoň férovo zverejnili všetky lekárne i so správnymi a nesprávnymi odpoveďami.

Denník SME si radylekárnikov telefonicky overil v desiatich lekárňach - troch v Bratislave a pojednej až dvoch v každom krajskom meste.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Krajovje na Slovensku osem.Takže sme v neistote, či tých lekární bolo naozaj desať, čisa napríklad na východné Slovensko zabudlo, alebo ich bolo viac, ale tie sú preSME nezaujímavé, lebo východniari odpovedali na všetko správne... :)

Jednou z otázok bolo používanie antipyretika„acylpirínu“ pri žalúdočných problémoch. Niečo tu nesedí? Môj názor na kvalitublogerov najlepšie vystihuje tentodva roky starý článok.

Ale čo si pomyslieťo novinárovi, ktorý má problém s ypsilonom? Pri náhodných návšteváchSlovenska mi kolú oči hrúbky dokonca i v dvojpalcových nadpisoch.A nie je to len Denník SME. Nie sú to len noviny, sú to i knihy.Nemusia mať dnes žurnalisti vysokú školu? Jazykový korektor je mŕtve povolanie?

„Acylpirín“sa v článku vyskytuje viackrát, takže to nie je náhoda. Pritom sa stačilorozhliadnuť po internetovejdiaľnici, alebo si liek jednoducho kúpiť.
Možno by nebolo na škodu vybrať tri slová, kde sa ypsilon (ne)vyskytuje a urobiť telefonický prieskumv rôznych redakciách:)

Záver?

Všetci sme len ľudia a ľudiarobia chyby.

A kritizovať je tak ľahké...

:-)

Daniel Sloboda

Daniel Sloboda

Bloger 
  • Počet článkov:  116
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Amatérsky cestovateľ, profesionálny farmaceut so sklonom k radosti zo života... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéKultúraNORGECESTYKuba

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu